Känslor som stannar en lång tid?

Publicerad 2009-04-27 21:32:21 i Allmänt,




Haha, har ni hört Avner, Sincerely Yours nya omslagspojke? Jag vet inte vad man ska säga, men första gången jag hörde Bed för mig kunde jag knappt hålla mig för skratt. Vad är det här, liksom? Har Jan Ausonius blivit frisläppt under villkor att gå i musikterapi? Har Carl Bildt blivit signad av Service Records? Eller en reinkarnerad Hasse Ekman som ordnar balearicafestival på Dramaten? Jösses, det här hjärnskadade moderatsvaret på Nordpolen borde vara lättare att avfärda än tusen nödrim, men nånstans kan jag ändå inte låta bli att lyssna. Musiken är dagsaktuell karibienhouse i stil med Air France eller Tough Alliance och låtarna har hitpotential, men Avners lobotomerade pratsång och explicita textformuleringar tar oerhört stor plats och är antagligen en publik vattendelare. Eller vad sägs om texten till Känslor:

"Bilden av dig, den finns kvar. På min vägg, på min vägg. Minnet av dig, det är starkt. Det är starkt. För evigt. Minnen tillsammans, saker vi gjort. Det är känslor som stannar en lång tid. Det är känslor som stannar en lång tid. Bilden av dig, den finns kvar. På min vägg, på min vägg. Mina tankar handlar om dig. Ständigt, ständigt. Jag kommer inte att glömma dig. Det är känslor som stannar en lång tid. Minnen tillsammans, saker vi gjort. Det är lustigt, men det är sant. Det är sant, men inte lustigt. Tiden den kommer och tiden den går, men jag tänker på dig. Det är känslor som stannar ett helt liv. Det är känslor som stannar en lång tid. Det är känslor som stannar ett helt liv..."

Genialisk kärlekspoesi eller pinsam gymnasieaula? Fågel eller fisk? Jag har faktiskt ingen aning - vad säger ni? 

Kommentarer

Postat av: Gorillan

Publicerad 2009-04-29 21:02:45

Känns som en rutten fisk som ratats av Feskekörka - texten är blytung pekoral! Men det är kanske meningen.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eddie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela