Popify

Publicerad 2009-04-06 19:18:30 i Allmänt,



Spotify är på många sätt en fantastisk musiktjänst som pekar ut riktningen för framtiden, inte minst i de här mörka Ipred-tiderna. Bristerna i utbudet är dock många gånger avgrundsdjupa och de flesta smalare MySpace-artister förekommer inte alls. Alltså kan Spotify åtminstone inte för min del ännu ersätta gammeldags lyssnande. Ändå kan sortimentet överraska, eller vad sägs om Madonna-covers av Jeremy Jay eller okända artister som CFCF och Brightblack Morning Light? Hur som helst har bloggen för avsikt att bli flitigare på användandet av playlists för att underlätta för läsarna. Här har du en playlist (”popmusik.blogg.se: jan-april ’09”) som sammanfattar en hel del av det jag babblat om här under första kvartalet ’09. Håll till godo.

Kommentarer

Postat av: Nicke

Publicerad 2009-09-22 13:44:27

Jag vill tipsa om den grymma tjänsten www.spotyshare.com, där medlemmarna kan dela med sig av sina egna spellistor i Spotify, jag har fått min egen sida där polare kan ladda ner mina spellistor, en enkel registrering är det enda som krävs, sedan är det bara att börja utforska andras spellistor och ladda upp egna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eddie

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela